Головна » Файли » Уроки » 10 клас |
[ Викачати з сервера (51.4 Kb) ] | 18 Грудня 2012, 18:25 |
Тема: Локальні і глобальні змінні.
Мета уроку: Продовжити знайомити учнів з підпрограмами-процедурами, дати поняття локальних і глобальних змінних; учити записувати підпрограми з локальними і глобальними змінними. Розвивати навички роботи в середовищі програмування, спостережливість, логічне мислення. Виховувати акуратність, відповідальне відношення до виконання поставленого завдання. Тип уроку: комбінований урок. Устаткування і програмне забезпечення: ПК, Turbo Pascal 7.0. Хід уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань. Усне опитування: 1. Що таке підпрограма? 2. Для чого служать підпрограми? 3. Які типи підпрограм ви знаєте? 4. Визначення процедури? 5. Які стандартні процедури мови Pascal ви знаєте? Чи треба їх описувати в програмі? 6. Як і де описуються процедури? 7. Як викликати процедуру в програмі? III. Мотивація учбової діяльності. При розгляді прикладу програми знаходження площі опуклого чотирикутника на попередньому уроці ми описували усі змінні у блоці опису основної програми, в тому числі і змінну p. Ця змінна використовується тільки в тілі процедури Ploshad, тому її можна описати в самій процедурі. IV. Виклад нового матеріалу. У процедурі можна описувати константи, змінні, інші підпрограми. Розділ опису в процедурах має ту ж структуру, що і в основній програмі. Розглянемо те ж завдання, але опишемо змінну p у блоці опису підпрограми. Program Ppimer2; Var AB, BC, CD, DA, AC, S1, S2, S, a, b, c: real; {блок опису змінних основної програми} Procedure Ploshad; Var p: real; {блок опису змінних, використовуваних тільки в цій підпрограмі} Begin p:=(a+b+c)/2; s:=sqrt(p*(p - a)*(p - b)*(p - c)); End; Begin Writeln('Задайте сторони 4-кутника ABCD і його діагональ AC'); Readln(AB, BC, CD, DA, AC); a:=AB; b:=BC; c:=AC; Ploshad; S1:=s; a:=DA; b:=AC; c:=CD; Ploshad; S2:=s; Writeln('Площа ABCD= ', S1+S2 :8:2); Readkey; End. V. Самостійна робота. Інструктаж з ТБ (інструкція №53). Скласти і виконати за комп'ютером програми для вирішення задач: 1. Знайти найбільше з 4 чисел, використовуючи процедуру знаходження найбільшого з 2-х чисел. 2. Вивести на екран 5 рядків приблизно такого тексту: Привіт Катя! Вітаю тебе з Новим роком! Привіт Таня! Вітаю тебе з Новим роком! Привіт Вася! Вітаю тебе з Новим роком! Привіт Коля! Вітаю тебе з Новим роком! Привіт Даша! Вітаю тебе з Новим роком! У програмі використати процедуру для виведення тексту. VI. Підсумки уроку. Аналіз виконаних програм. Оцінювання роботи на уроці. Рефлексія. VII. Домашнє завдання.
| |
Переглядів: 1969 | Завантажень: 152 | |
Всього коментарів: 0 | |