Головна » Файли » Уроки » 10 клас

Локальні та глобальні змінні
[ Викачати з сервера (51.4 Kb) ] 18 Грудня 2012, 18:25
Тема: Локальні і глобальні змінні.

Мета уроку: Продовжити знайомити учнів з підпрограмами-процедурами, дати поняття локальних і глобальних змінних; учити записувати підпрограми з локальними і глобальними змінними. Розвивати навички роботи в середовищі програмування, спостережливість, логічне мислення. Виховувати акуратність, відповідальне відношення до виконання поставленого завдання.

Тип уроку: комбінований урок.

Устаткування і програмне забезпечення: ПК, Turbo Pascal 7.0.

Хід уроку

I.     Організаційний момент.

II.     Актуалізація опорних знань.

Усне опитування:

1.     Що таке підпрограма?

2.     Для чого служать підпрограми?

3.     Які типи підпрограм ви знаєте?

4.     Визначення процедури?

5.     Які стандартні процедури мови Pascal ви знаєте? Чи треба їх описувати в програмі?

6.     Як і де описуються процедури?

7.     Як викликати процедуру в програмі?

III.     Мотивація учбової діяльності.

При розгляді прикладу програми знаходження площі опуклого чотирикутника на попередньому уроці ми описували усі змінні у блоці опису основної програми, в тому числі і змінну p. Ця змінна використовується тільки в тілі процедури Ploshad, тому її можна описати в самій процедурі.

IV.     Виклад нового матеріалу.

У процедурі можна описувати константи, змінні, інші підпрограми. Розділ опису в процедурах має ту ж структуру, що і в основній програмі.

Розглянемо те ж завдання, але опишемо змінну p у блоці опису підпрограми.

 Приклад 2.

Program Ppimer2;

Var AB, BC, CD, DA, AC, S1, S2, S, a, b, c: real;  {блок опису змінних основної програми}

Procedure Ploshad;

   Var p: real;  {блок опису змінних, використовуваних тільки в цій підпрограмі}

     Begin

p:=(a+b+c)/2;

s:=sqrt(p*(p - a)*(p - b)*(p - c));

     End;

Begin

Writeln('Задайте сторони 4-кутника ABCD і його діагональ AC');

  Readln(AB, BC, CD, DA, AC);

  a:=AB;  b:=BC;  c:=AC;

  Ploshad;

  S1:=s;

  a:=DA; b:=AC;  c:=CD;

  Ploshad;

  S2:=s;

  Writeln('Площа ABCD= ', S1+S2 :8:2);

  Readkey;

  End.

 Фізкульхвилинка. Вправи для очей.

V.     Самостійна робота.

Інструктаж з ТБ (інструкція №53).

Скласти і виконати за комп'ютером програми для вирішення задач:

1.     Знайти найбільше з 4 чисел, використовуючи процедуру знаходження найбільшого з 2-х чисел.

2.     Вивести на екран 5 рядків приблизно такого  тексту:

Привіт Катя! Вітаю тебе з Новим роком!

Привіт Таня! Вітаю тебе з Новим роком!

Привіт Вася! Вітаю тебе з Новим роком!

Привіт Коля! Вітаю тебе з Новим роком!

Привіт Даша! Вітаю тебе з Новим роком!

У програмі використати процедуру для виведення тексту.

VI.     Підсумки уроку.

Аналіз виконаних програм. Оцінювання роботи на уроці.

Рефлексія.

VII.     Домашнє завдання.


 

Категорія: 10 клас | Додав: Helena_Sim
Переглядів: 1969 | Завантажень: 152 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]