Програмні об'єкти та програмне опрацювання події в Scratch

Читати тему у підручнику


Найважливіше у темі

 

Програмними об’єктами середовища Scratch є спрайти (виконавці) та Сцена.

Усі спрайти мають свої властивості: ім’я, положення на Сцені, розміри, напрямок, у якому вони будуть рухатися, колір костюма та інші. Сцена як об’єкт середовища Scratch має властивості Тло та розмір. Кожна із цих властивостей має своє значення. Переглянути та змінити значення властивостей об’єктів можна в розділі Інформація або у вбудованому графічному редакторі.

Створити новий спрайт або вибрати тло для сцени можна кількома способами: обрати готовий об’єкт із бібліотеки, намалювати у графічному редакторі, уставити з файла, сфотографувати камерою.

У середовищі Scratch вибрати дії зі спрайтами (вилучити, дублювати, сховати, збільшити, зменшити, переглянути інформацію) можна в контекстному меню об’єкта або в Рядку меню програми.

Під час виконання програмного проекту Scratch для спрайтів може бути визначено деякі події, опрацювання якмх приведе до змінення значень властивостей об’єктів. Команди, які можна застосувати для таких цілей, розміщено у групах Подія, Керування, Датчики вкладки Скрипти.

 


Дайте відповіді на запитання

  1. Що таке спрайти в середовищі Scratch?
  2. Які властивості мають програмні об’єкти в середовищі Scratch? Як їх можна переглянути?
  3. Якими способами можна змінити значення властивостей об’єктів у середовищі Scratch?
  4. Які властивості має об’єкт Сцена? Якими способами можна змінити тло Сцени?
  5. Якими способами можна створити новий спрайт у середовищі Scratch?
  6. Які дії можна виконувати над об’єктами в середовищі Scratch? Які засоби для цього можна використати?
  7. Як можна змінювати значення властивостей об’єктів під час виконання проекту в Scratch?
  8. Які програмні події існують у середовищі Scratch?
  9. Які команди можна використати для опрацювання подій у середовищі Scratch? Де вони розміщені?
  10. Чи можна в середовищі Scratch скласти кілька скриптів для одного об’єкта; різні скрипти для різних об’єктів; однакові скрипти для різних об’єктів?

Для додаткової підготовки

Скласти тест  

Виконайте вправу 1


Виконайте вправу 2


Виконайте вправу 3


Виконайте вправу 4


Виконайте вправу 5


Виконайте вправу 6