Алгоритми. Середовище складання та виконання алгоритмів SCRATCH

Читати тему у підручнику


Найважливіше у темі

Команда – це вказівка виконавцеві виконати певні дії.

Команда може подаватися спонукальними реченнями, звуковими і світловими сигналами, жестами, вибором команд меню, кнопок та ін.

Команди, які може виконати виконавець, складають систему команд цього виконавця.

Алгоритм – це послідовність команд виконавцю, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати, щоб досягти певної мети.

Розробляючи алгоритм, потрібно перш за все визначити, для якого виконавця він призначений, і використовувати в алгоритмі тільки ті команди, які входять до системи команд цього виконавця.

Алгоритм призначений для виконання комп’ютером, називають програмою.

Вікно програми Scratch

1. Палітра блоків (контейнер).

2. Блоки з командами.

3. Кнопки груп блоків команд.

4. Область скриптів.

5. Рядок меню.

6. Панель інструментів.

7. Сцена.

8. Кнопки додавання нових виконавців.

9. Список виконавців.

 

Щоб виконати в середовищі Scratch складений алгоритм, потрібно вибрати будь-яку команду цього алгоритму в Області скриптів.

Проект можна зберегти на носії даних для подальшого використання: вибравши кнопку  Зберегти цей проект, виконавши послідовність команд Файл → Зберегти або Файл → Зберегти як.


Дайте відповіді на запитання

  1. Що називають командою?
  2. Як може подаватися команда?
  3. Що називають системою команд виконавця?
  4. Що називають алгоритмом?
  5. Що називають програмою?
  6. Як скласти алгоритм для виконавця в середовищі Scratch?
  7. Як виконати алгоритм для виконавця в середовищі Scratch?
  8. Як зберегти на носії створений проект?

Для додаткової підготовки

Вирішити кросворд Скласти тест Програмувати онлайн
Програмувати онлайн Виконати інтерактивну вправу Виконати інтерактивну вправу
  Виконати інтерактивну вправу  

Виконайте вправу 1


Виконайте вправу 2