Головна » Файли » Кабінет інформатики » Кабінет інформатики

Паспорт кабінету інформатики
[ Викачати з сервера (47.7 Kb) ] 04 Лютого 2013, 15:27

Фрагмент

Мета, завдання та основні форми організації навчального кабінету інформатики.

 В зв’язку з активним розвитком інформаційних технологій та їх впровадженням у різні сфери повсякденного життя стає все більш актуальним питання формування інформаційної культури сучасних школярів.  Інформаційні технології (ІТ)  – з одного боку, це потужний інструмент для отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, з іншого – це ефективний засіб для підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості та ін. Тому мета роботи кабінету інформатики – активно використовувати ІТ у навчальному процесі з різних предметів.

Опанування річного плану роботи кабінету з основ інформаційних технологій є не тільки засобом підготовки учнів до життя в інформаційному суспільстві та до майбутньої професійної діяльності, але і засобом практичного закріплення теоретичної підготовки, одержаної учнями на уроках інформатики. Для цього учням необхідно навчитись працювати з комп’ютерними програмами. При цьому важливо, щоб вони набули навичок роботи з різними типами комп’ютерних програм. Програми, з якими працюють учні, окрім ознайомлення їх з різними галузями застосування комп’ютерів, сприятимуть досягненню трьох основних цілей:

ü  надавати допомогу в навчанні, тобто сприяти учням у процесі набуття знань, умінь і навичок, що передбачені програмами різних шкільних курсів;

виробляти в учнів потребу пошуку програм, що можуть бути використанні при розв’язанні поставлених перед ними задач. Школярі мають навчитися читати програмну документацію, що допоможе при відборі й експлуатації програм та обладнання. По суті це не що інше, як один з аспектів «встановлення контролю» над комп’ютерами;

виховувати в учнів відповідальне та бережливе відношення до обладнання, інформації та програм, якими користується широке коло людей.

Річний план передбачує  набуття таких практичних і теоретичних навичок у учня :

  •      користування програмною документацією, за допомогою якої відбирати підходящу для розв’язання задачі програму, вибирати і використовувати готову прикладну програму для розв’язання конкретної задачі (загального призначення, використовуючи їх як допоміжний засіб при формуванні навичок, передбачених програмами з різних шкільних дисциплін);
  • праця з текстовим редактором для написання, перегляду, редагування творів, рефератів, статей тощо;
  •     праця з графічним редактором для створення та редагування зображень;
  •     визначення типів задач, що розв’язуються за допомогою електронних таблиць, створення та використання електронних таблиць для їх розв’язання;
  •     створення найпростіших баз даних (типу «Записна книжка») і здійснення впорядкування, пошук і вибір необхідної інформації з бази даних для наступного використання в навчальній діяльності;
  •     користування інтерактивним інтерфейсом мультимедійних програм, з’єднування інформації різного типу в одному електронному документі за допомогою технології мультимедіа;
  •     користування комп’ютерними мережами різних рівнів, описування основних послуг мереж, пояснення та використання основних принципів технології пошуку інформації в Інтернеті;
  •     праця з пристроями комп’ютера та виконання запуску і зупинки програм, збереження та виведення на друк результатів роботи;
  •     виконання правил експлуатації та дотримання дисципліни при роботі з комп’ютерами і програмами (наприклад, учні не повинні псувати обладнання, знищувати дані чи програми інших користувачів, зумисне викликати збій програмного забезпечення).

Навички використання інформаційних технологій передбачають уміння працювати з готовими програмними засобами: інформаційно-пошуковими системами, редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями, базами даних та іншими пакетами прикладних програм.

Перспективний план організації навчально-виховної роботи кабінету орієнтований на роботу з обдарованими дітьми і залучення до співпраці вчителів різних предметів:

розширення мережі занять школи олімпійського резерву з програмування;

розширення тематики наукових робіт в рамках МАН для шкільного навчально-виховного процесу (навчальні тематичні програми з предметів, складення розкладу уроків, тощо);

 активне залучення школярів до Всеукраїнських WEB-олімпіад та Міжнародних INTERNET-олімпіад;

надання консультацій вчителям щодо використання інформаційних технологій;

залучення вчителів-предметників до проектного методу ведення уроку;

участь у системі дистанційного навчання вчителів через INTERNET.

Оформлення навчального кабінету.

Наявність експозицій змінного характеру.

Державні символи України.

Нормативні документи, які наявні в кабінеті.

 1.    Закон України «Про освіту».

2.    Закон України «Про загальну середню освіту».

3.    Конвенція про права дитини.

4.    Типове положення про кабінет інформатики загальноосвітніх навчальних закладів. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Лист № 1/11-1927 від 06.05.2004 р.)

5.    Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів. (Затверджено Наказом Міністерства і науки України 20.05.04 3 407).

6.    Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах. (Державні санітарні правила та норми. ДсанПіН 5.5.6.009-98).

7.    Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України.

8.    Державна програма «Вчитель».

9.    Правила використання комп’ютерних програм у навчальних закладах.

10.   Наказ МОН України №420 від 24.05.2007 р. «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу».

11. Наказ МОН молоді та спорту України №907 від 29 липня 2011 року «Про затвердження технічних специфікацій навчального комп’ютерного комплексу для кабінету інформатики, навчального комп’ютерного комплексу (мобільного) та інтерактивного комплексу (інтерактивної дошки, мультимедійного проектора) для загальноосвітніх навчальних закладів».

12.   Інструкція з техніки безпеки та охорони праці вчителя інформатики.

13.   Функціональні обов’язки вчителя інформатики.

14.   Посадова інструкція завідувача кабінетом.

15.   Правила безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти.

Категорія: Кабінет інформатики | Додав: Helena_Sim
Переглядів: 2325 | Завантажень: 349 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]